GOIRLE – Zaterdagmiddag is de brandweer opnieuw uitgerukt naar de Tweede Dijk in Goirle voor een nacontrole na de heidebrand die daar eerder woedde.
Een voorbijganger zag rook opstijgen vanaf de locatie van de eerdere brand en waarschuwde daarop de brandweer. Brandweer Goirle kwam zonder spoed ter plaatse om de situatie te controleren.
Ter plaatse bleken op meerdere plekken nog smeulende resten aanwezig te zijn. De brandweer heeft de rokende plekken nageblust en met behulp van harken de bodem losgemaakt, zodat de achtergebleven hitte kon ontsnappen. Ook is de rand van het afgebrande gebied extra nat gemaakt om te voorkomen dat het vuur opnieuw zou oplaaien.
Na de nacontrole kon de brandweer terugkeren naar de kazerne.
Foto’s: Sem Backx / 112 Goirle.